Tvůrčí proces
po našem

Námět

„Všechno, co mělo být řečeno, už někdo řekl. Ale protože nikdo neposlouchal, musí se to zopakovat.“

Možná kroužíte kolem svého jedinečného námětu dnes a denně, podobně jako Michelangelo Buonarroti míjel několik let nevzhledný pětimetrový mramorový blok, z nějž nakonec vytesal jedno z největších děl renesanční doby – sochu Davida.

Najdeme esenci námětu a rozvineme ji do podoby, po které prahne publikum.

Scénář

„Lidé zapomenou, co jste řekli, či co jste udělali, ale nikdy nezapomenou, jak se díky vám cítili.“ 

V našich scénáristických dílnách rozdmýcháme plameny tvůrčích srdcí autorů, kteří přetaví námět v opravdový příběh.

Napíšeme scénář.

Storyboard

„Obrazy jsou stále tím nejuniverzálnějším jazykem světa.“

Obrazový scénář dá jasné kontury představám z hlav autorů námětu a scénáře. Tzv. storyboard pak nutí další tvůrce při dalším zpracování držet jednotnou linii a nezapomínat na podstatu díla.

Nakreslíme storyboard.

Předprodukce

„Můžete vymyslet, navrhnout a vytvořit ta nejúžasnější místa na světě, ale jen lidé promění Váš sen ve skutečnost.“

Kde sehnat producenta, režiséra, kameramana, produkční, zvukaře, osvětlovače, scénografa, skladatele, kostymérku, animátory nebo střihače? Které herce obsadit do jednotlivých rolí? Kde se bude natáčet a kdo zajistí, že nás tam pustí? Tolik otázek a tak málo času…

Sestavíme produkční tým, připravíme výrobní štáb, zajistíme filmové lokace, uděláme casting.

Produkce

„Natáčení filmu je zázrak spolupráce.“

Říct o natáčení filmu, že je to týmový sport, je otřepané klišé. Nicméně, je to tak a hledání kompromisů mezi tvůrčími představami, omezeními vnějšího světa a financemi se bez týmové souhry neobejde. A každý pořádný tým potřebuje kouče.

Natočíme film.

Postprodukce

„Při psaní scénáře si film vysníte. Natáčení jej uvede v život. A při postprodukci se snažíte oživit svůj původní sen.“

V průběhu celé tvorby filmu vás jedna každá věc odvádí od vaší původní jedinečné nadšené vize. Závěrečný střih, zvuk a animace jsou tou fází procesu, kdy je čas vrátit se k základům.

Vyrobíme základní kopii filmu.

Propagace a jiné

„Výroba filmu je nakonec taky business, takže je třeba najít rovnováhu mezi tímto faktem a emocionálními vazbami.“

Když už se ten film vyrobil, někdo by ho měl vidět. Ale kde se na něj diváci podívají? A jak se o něm vůbec dozví? Bude divácká návštěva stačit na pokrytí nákladů výroby filmu?

Distribuce, propagace, marketing a merchandising pro nás nejsou sprostá slova.

Sestavíme produkční tým, připravíme výrobní štáb, zajistíme filmové lokace, uděláme casting.